KHAMOS'UN KELEPÇESİ

 


[*]

Boşverimsi bir boşluğun

İçinde Yaşar kaygı kurgusu

Bin bir karakterden minnet

Bir geceden asalet bekler

Sorsan her zaman masum

Konuşsan çözülemeyen düğüm

Her sorunun ardında

Bir soru işareti

Kiminin elinde gerçekler

Kiminin dilinde kelepçeler

Suçluluğu örten temiz elbiseler

Hükmüne mahkûm olmuş beyinler

Boşluğun kaderinde

Çürümeye terk edilmiş

Pembe hikayeler

Şimdi artık olmalı

Evrenin çanı çalmalı

Boşluğun sesi susmalı

Kötülüklerin toplamı

İyiliklerden çıkarılmalı


Şair: Ayşe YALMAN

[*] İlk aşamada eserime herhangi bir isim bulamadım. Eseri kendi sitesinde yayınlayacak olan arkadaşım Cihat ÖZKAN’a gönderdiğimde eserimi okuyan arkadaşım ona Khamos'un Kelepçesi adını vermeyi istedi. Bana bunun uygun olup olmadığını sorduğunda açıkçası ismin önce ne anlama geldiğini bana anlatır mısın demekten kendimi alıkoyamadım. Arkadaşım Sayın Özkan bana Khamos’u kendisi şiiri okuyunca içinden gelerek Xάος ve κόσμος kavramlarının birleşiminden oluşturduğunu ifade etti. Kendisi daha önce böyle bir kavram olup olmadığını bilmediğini, ama iyilikle kötülüğün, ateşle suyun, aydınlıkla karanlığın, kaosla kozmosun bir aradalığını simgeleyen cinsiyetsiz bir Queer Tanrı’yı hissederek oluşturduğunu ya da ona o anlamı verdiğini belirtti. Eserime kendi sitesinde yer veren ve ona gerçekten benim kadar özenle yaklaşan sevgili dostum Cihat Özkan’a teşekkür eder, tüm okuyanlara hürmet, saygı ve sevgilerimde daimî mutluluklar dilerim.


Yorumlar

Popüler Yayınlar

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

"ŞAHANE BİR ŞEY YAŞAMAK"

KÖPEK KATLİAMI BİR ÇÖZÜM MÜDÜR?